Er zijn veel wegen naar Rome, in termen van training, bij de voorbereiding op een grote race. Ik heb veel verschillende methoden zien werken om vergelijkbare resultaten te produceren, maar een van de meest mysterieuze aspecten van racevoorbereiding en illusieve kwaliteiten om een ??goede coach te zijn, is de kunst van het pieken.
"Peaking" voor een hardloopevenement geeft het punt in een bepaalde trainingscyclus aan waar de atleet het sterkst is. Je benen kunnen frisser aanvoelen tijdens hardlopen, je aerobe systeem werkt op volle kracht vooruit Nike Air Vapormax Mens en je bent op je gemak na enkele maanden van toegewijde training. Het ultieme doel bij het trainen voor een race is om deze piek te timen op basis van de datum van je belangrijkste race.
Niet alleen een "afbouw" in training, echt pieken voor een race vereist dat je mentaal fris, fysiek uitgerust en volledig voorbereid bent om je rennen naar het volgende niveau te brengen. Deze reeks artikelen helpt u uw training te maximaliseren door op het juiste moment voor uw evenement effectief te pieken.
Topprestaties: nog een maand te gaan Wanneer je een maand vrij bent van je doelmarathonrace, is de neiging van veel coaches om het volume te verminderen en kortere, snellere trainingen te implementeren in plaats van de tempo's en lange runs. NU IS NIET DE TIJD voor een vermindering van de kilometerstand of marathon-specifieke intensiteit. Adidas Eqt Support Adv Womens Tussen 8 en 3 weken na je marathon is nog steeds een uitstekende trainingstijd; dit is de metaforische entree na een periode van voorgerechten qua training.
Als een middelbare school en post-collegiale coach beschouw ik training als een trechter in plaats van een piramide. Je begint met een periode van lagere kilometerstand en intensiteit, en bouwt vervolgens elk element in je training geleidelijk op naar de eisen van je specifieke doelgebeurtenis (uiteraard met een korte "conische" periode).
Dus als u dit Adidas Zx 750 Femme paradigma volgt, zou u in het hierboven vermelde blok van 4-5 weken uw meest specifieke marathontrainingen voltooien (lange tempo's, lange runs, trainingen binnen 10% van het marathon-tempo). Er is heel weinig verband tussen een aantal snelle 400m-herhalingen op de baan en het racen van 26,2 mijl, dus waarom zou je dat opnemen als Nike Air Pegasus 83 Donna onderdeel van je specifieke training?
De onderstaande voorbeeldweken dienen als model voor twee hypothetische hardlopers bij het ingaan van de laatste maand marathontraining. Let op het verschil in vaardigheidsniveau en ervaring, en hoe dat het algehele patroon van hun training be?nvloedt.
Ik moet beginnen met de esthetiek. Ze zijn schattig. Ik vroeg om de Marathon Retro-sokken om te proberen omdat ze erg Ron Burgundy waren.
Ze passen goed in de voet en kuit, maar ze zijn te lang voor mij. Ze gaan over Adidas Ultra Boost Mujer mijn knie omhoog en ze moeten net onder je knie vallen. Ik heb ook CEP-compressiesokken geprobeerd, en deze zijn zeker niet zo strak als die. (De CEP's zijn bijna oncomfortabel strak.)
CEO Eric Smith startte PRO Compression omdat hij in de golfindustrie werkte en zag dat golfspelers compressiesokken moesten dragen, dus cre?erde Nike Air Vapormax Mens hij PRO Compression, met lijnen voor zowel hardlopers / triatleten als golfers. (Hey pap, je kunt ook coole compressiesokken zoals ik dragen!)
Dus, de vraag van een miljoen dollar-blogreview: zou ik deze met mijn eigen geld kopen? Ja, als ik er een kon vinden die iets korter was.
Wil je je eigen paar PRO-compressiesokken?
Laat een reactie achter met me hoe je herstelt van je runs en wat je doet als je vermoeide benen hebt om binnen te komen. Je kunt ook extra inzendingen krijgen door PRO te volgen op Nike Air Pegasus 83 Hombre Facebook of Twitter en door te tweeten over deze weggeefactie. Ze hebben een heleboel specials, dus het volgen ervan op sociale media is een geweldige manier om erachter te komen wanneer ze er een hebben. Als u niet wint, kunt u ook de code PCBLG gebruiken voor 40% korting en gratis verzending.