Van de ontbijttafel tot de finish, je neemt voortdurend beslissingen over voedingswaarde die een directe impact hebben op je hardlopen. Maar waar baseer je die beslissingen op? Om de beste keuzes te maken, moet je begrijpen wat je lichaam nodig heeft voor, tijdens en na het hardlopen, evenals tijdens al die uren dat je niet rent maar wou dat je was.
Over het algemeen moeten de di?ten van hardlopers een hoger percentage calorie?n uit Nike Air Max Zero Womens koolhydraten halen dan de di?ten van niet-hardlopers. Hoe meer je rent, hoe meer koolhydraten je nodig hebt. En hoewel dit een gratis pas lijkt te zijn om gebak en snoep te eten, is het alles behalve.
Om het meeste uit uw hardlopen te halen, moet uw dagelijkse voeding (buiten de tijd die u besteedt aan training) zijn opgebouwd rond geheel voedsel en licht verwerkte bronnen van complexe koolhydraten, zoals die op deze lijst. Complexe koolhydraten worden langzaam afgebroken door je lichaam en zorgen voor gestage energie gedurende de dag. Natuurlijke bronnen, zoals fruit, groenten, bonen en volle granen, bevatten ook veel vezels en voedingswaarde die verder gaat dan alleen het voeden van je spieren. Dus als je je dieet nog niet op deze voedingsmiddelen baseert, is het tijd om een ??betere voedingsbasis te bouwen. Zorg ervoor dat u Adidas Superstar Damengeleidelijk nieuwe voedingsmiddelen integreert en uw spijsvertering de tijd geeft om zich correct aan te passen.
Sommige hardlopers eten voordat ze trainen, en anderen niet. Is één groep goed en één groep verkeerd? Nee. Het hangt gewoon af van wat uw trainingsdoelen zijn en hoe uw lichaam reageert.
Degenen die rennen voor het ontbijt beweren vaak dat deze oefening een hoger percentage lichaamsvet verbrandt dan na het eten, en dat deze benadering het lichaam traint om vet effici?nter te verbranden en minder op glycogeen te vertrouwen voor brandstof tijdens langeafstandstrainingen en wedstrijden. Deze benadering werd wijd verbreid toen Bill Phillips zijn boek Body-for-Life uit 1999 publiceerde. In het boek pleit Bill voor pre-breakfast cardio, gebaseerd op hogere vetverbrandingspercentages vanwege lagere opgeslagen glycogeengehaltes en Nike Air Max Command Uomo insulinespiegels in het bloed die vetverbranding effici?nter Nike Air Zoom Pegasus 31 Dames maken.
Degenen die na het ontbijt rennen of gewoon later rennen en niet de hele dag willen verhongeren, zien het op een andere manier. Voor dit segment van hardlopers heeft extra brandstof in de tank fysieke en psychologische voordelen. Als je in deze groep valt, verplaats je de dingen door weg te gaan van de complexe koolhydraten waaruit je algemene dieet bestaat, naar gemakkelijker verteerbare eenvoudige koolhydraten voor maaltijden vóór de training. Deze kunnen komen in de vorm van gels, sportdranken en energierepen of natuurlijke bronnen, zoals honing, fruit en yoghurt. Hoe dan ook, het doel zou moeten zijn om brandstof naar je spieren te laten stromen, zodat je tank vol is en klaar voor training.
Hoewel ik veel hardlopers voor het ontbijt ken die gelukkig en succesvol zijn, heb ik altijd de voorkeur gegeven aan eten (meestal 45Nike Air Max Command Mens - 60 minuten) voordat ik ga hardlopen. Ik eet een mix van complexe en eenvoudige koolhydraten waarvan ik weet dat mijn lichaam deze zonder problemen aankan. Ik voel dat het mijn spijsvertering op gang brengt en me helpt om voedsel beter te gebruiken tijdens het hardlopen. Dit is iets dat steeds nuttiger wordt naarmate je op langere afstanden komt waar je meer tijd besteedt aan eten op de vlucht.