Er zijn miljoenen hardlopers die proberen af ??te vallen. Of het nu gaat om het laten vallen van een paar broekmaten of gewoon het afstoten van die laatste koppige koppige off-season kilo's, het doel is hetzelfde: meer calorie?n verbranden dan je verbruikt. Dus waarom werkt het niet altijd? Het antwoord kan neerkomen op netto versus bruto calorie?n.
Als u een hardloophorloge draagt, op een loopband loopt of een online rekenmachine zoals deze gebruikt, kunt u gemakkelijk het geschatte aantal calorie?n vinden dat uw hardlopen verbrandt. Dit aantal is je bruto calorie?n, of het totale aantal calorie?n dat je hebt verbrand tijdens het hardlopen. Waar het geen rekening mee houdt, is het feit Nike Air Presto Womens dat je wat calorie?n zou hebben verbrand - hopelijk niet zoveel - als je gewoon even in een stoel zat terwijl je aan het rennen was. De minimale hoeveelheid calorie?n die uw lichaam nodig heeft om zijn basisfuncties uit te voeren, staat bekend als uw basaal metabolisme (BMR) en kan online worden berekend met slechts enkele informatie: leeftijd, lengte, gewicht, geslacht. Als je deze BMR-waarde aftrekt voor de hoeveelheid tijd die je hebt doorgebracht met rennen van het totale aantal op je horloge, krijg je de netto calorie?n die je hebt verbrand. Verward? Laten we een voorbeeld bekijken.
Stel dat je een uur lang redelijk hard hebt gelopen. Je horloge toont 600 calorie?n verbrand. Met behulp van een online calculator bepaalt u dat uw BMR 1800 calorie?n per dag is. Dat vertaalt zich naar 75 calorie?n / uur. Als je 75 van 600 aftrekt, Nike Air Vapormax Damen krijg je 525 netto calorie?n en een meer accurate weergave van de "extra" calorie?n die je tijdens het hardlopen hebt verbrand.
Zoals u kunt zien, en waarschijnlijk afgeleid uit de naam, zullen de netto calorie?n altijd lager zijn dan de bruto calorie?n. Dit is belangrijk wanneer u probeert af te vallen. Als u bruto calorie?n van uw totale voedingscalorie?n aftrekt, krijgt u de indruk dat u meer verbrandt en een groter dagelijks tekort cre?ert dan u in werkelijkheid bent. Dit zal resulteren in langzamer gewichtsverlies of gewichtsplateaus die kunnen worden vermeden door eenvoudigweg netto calorie?n te gebruiken.
Ik begon te proberen gewoon in een ritme te komen waar ik me goed voelde - sterk maar niet te hard duwen - en keek toen neer op mijn Garmin: 8:25. Hmm ... dat was mijn PR-halve marathon-tempo, dat is 33 seconden sneller Nike Air Max 720 Damen dan het doelmarathon-tempo.
Ik probeerde te vertragen, maar was nerveus dat ik door te vertragen te veel zou vertragen en nergens in de buurt van MGP terug kon komen.
Dus, gedurende de eerste 8 km, die door het centrum van Philly liepen (ik denk dat ze daar Center City noemen?), Rende ik gewoon naar wat comfortabel was, en het bleef in de buurt van 8: 30ish. Herinner je je dat T-shirt met lange mouwen? Wat je niet echt over me weet, is dat ik de neiging heb een beetje een packrat te zijn en echt emotioneel gehecht te raken aan dingen ... vooral t-shirts, en vooral racet-shirts. De Army Ten-Miler was mijn eerste lange race in 2006, en het shirt was speciaal voor mij, maar het eerste shirt met lange mouwen dat ik pakte toen ik gisterochtend aan het inpakken was. Uiteindelijk liet ik het rond mijl 4 gaan en vroeg me onmiddellijk af of ik die beslissing betreurde.
Voordat het besefte was het gewoon een t-shirt. (En ik heb twee zeer vergelijkbare t-shirts van de daaropvolgende Army Ten-Milers.)
De race liep op Kelly Drive, langs de Schuylkill River. Ik was aanvankelijk een beetje geschokt om te zien dat we langs de rivier zouden rennen, omdat je daar zeker kunt rennen zonder te betalen om te racen, maar de weg was afgesloten en het was prachtig. Het deed me denken aan het runnen van de GW Parkway tijdens Marine Corps. De eerste mijl was behoorlijk druk, maar op dit punt waren de lopers ruim verspreid.
Toen ik de DC Rock 'n' Roll Half rende, waren er veel minder bands dan ik had verwacht voor een race genaamd de Rock 'n' Roll Half, maar er waren veel bands vandaag, en ze verheugde me elke keer als ik zag hen. De race ging zo snel, en ik was geschokt toen we omstreeks 9 mijl over de Falls Bridge gingen om te draaien en aan de andere kant van Kelly Drive te rennen. Op dit moment probeerde ik heel hard om te vertragen, ondanks dat ik het eigenlijk ongemakkelijk vond, en probeerde ik mijn tempo tussen 8.50 - 9: 05ish te houden op het huidige tempo, in de hoop dat ze gemiddeld uitkomen op ongeveer 8: 58ish.
Tijdens de laatste mijl was ik zo, zo blij: dat ik zo'n sterke run had gehad, dat ik me zo goed voelde, dat het een prachtige dag was, dat ik mijn neef voor de race zag, dat ik heb gekregen sneller door de jaren heen, dat ik überhaupt kan rennen, en dat ik zoveel plezier heb met het runnen van vrienden. Ik was ook echt Nike Internationalist Hombre trots op mezelf omdat ik mezelf tempo maakte en sterk liep zonder afhankelijk te zijn van iemand anders om me te helpen in een goed tempo te blijven.