Ik zag een bruin gekleurde kat rondsnuffelen op het pad, slechts een paar passen voor me. We hebben bobcats in deze kustbergen en ik heb het geluk gehad om ze meerdere keren te Nike Air Max 2017 Damen zien. Ik bleef er bijna naartoe rennen wetende dat het zou verdwijnen zodra het me zag. Twee seconden later stopte ik dood in mijn sporen. Deze kat was groter dan een bobcat en heimelijker in zijn bewegingen. De poema hurkte neer en keek me recht aan met zijn oren naar achteren en zijn ogen gesloten. Ik wist hoe zeldzaam het was om er één in het wild te zien. Ik wist precies wat ik moest doen als ik er ooit een tegenkwam. Op dat moment kozen mijn hersenen er echter voor me te herinneren aan de recente fatale aanvallen door poema's in het noordwesten van de Stille Oceaan. Stond ik op het punt om een ??statistiek en iemand's diner te worden?
Ik was doodsbang maar ik liet me mijn hoed en zonnebril afzetten en zwaaien in de lucht schreeuwend naar de kat: "Ik ben een grote enge mens, je zou bang voor me moeten zijn."
De minuten Adidas Superstar Mujer gingen ondraaglijk langzaam voorbij. Ik realiseerde me dat de cougar niet onder de indruk was en niet voor mij zou verhuizen. Ik deed een stap achteruit. De kat stond meteen op uit zijn gehurkte positie en ik verstijfde. Ik had het zinkende gevoel dat het me zou volgen als ik nog een stap verder zou doen, maar ik had geen andere keuze dan mezelf uit de situatie te halen. Ik heb mezelf gestolen voor het onvermijdelijke gevecht voor mijn leven, haalde diep adem en deed nog een stap achteruit.
De poema stond weer op, verbrak nooit oogcontact met mij maar hield zijn grond vast terwijl ik langzaam achteruit liep. Elke voetstap behoedzaam op de grond geplaatst om ervoor te zorgen dat de stille lucht om mij heen niet wordt verstoord. Na de langste 10 stappen van mijn leven, maakte ik een bocht in het spoor en verloor de plek van de www.hurtadoquesada.es kat. Terwijl ik in paniek terug naar mijn auto rende, bad ik tot elke god die luisterde dat de cougar me niet achtervolgde.
Ik heb het dier nooit meer gezien, maar ik was voor altijd veranderd.
Mijn eerste run na de ontmoeting was verschrikkelijk. Mijn hart klopte uit mijn borst en elk klein ding dat een geluid maakte of in het kreupelhout snelde, was die poema die op de loer lag, wachtend om af te maken wat het begon. Ik was zo gefrustreerd dat mijn hersenen niet zouden stoppen om de ontmoeting steeds opnieuw te spelen. Ik begon mijn man te vragen om met me mee te gaan omdat ik gewoon niet alleen kon zijn. Andere keren was ik zo verlamd van angst dat ik ervoor koos om door het park in mijn buurt te rennen alleen maar om mijn training op het goede spoor te houden, maar zelfs die runs waren angstaanjagend. Wat kan er op de Adidas Zx 750 Damen loer liggen in die begroeide weide of verstoppen achter die boom? Op het hoogtepunt van mijn angst zag ik overal poema's! Ik overwoog om de training voor mijn eerste 50k op te geven omdat ik me niet op mijn gemak voelde om overal alleen te lopen. Hoe zou ik de nodige lange runs door het bos kunnen doen, terwijl ik niet eens door een buurtrit van vier mijl kon komen zonder mijn angst in een hoge versnelling te trappen?
Voor de komende maanden merkte ik dat ik de paden allemaal samen vermeed. Ik reikte naar elke vriend die interesse had getoond in trailrunning. Het was rond deze tijd dat ik bij Team Trail Sisters kwam. Ik werd meteen omarmd door mijn lokale teamgenoten en we brachten talloze uren diep in het bos door met praten over onze sterke punten en onze onzekerheden. Ik vond troost in dit nieuwe ondersteuningssysteem en begon me weer gelukkig en veilig te voelen op de paden.
Terwijl de zomertraining herfstavonturen werd, begonnen mijn teamgenoten en ik ook na het werk regelmatig in het donker te rennen. In het begin was het eng; Ik heb me nog nooit op mijn gemak gevoeld op de paden, zelfs voordat ik de cougar zag. Naarmate de maanden voorbijgingen, voelde ik de nacht langzaam me genezen, mijn angsten onderdrukken en me eraan herinneren dat de paden mijn toevlucht waren en veilig waren.