5k strategie? Ik weet hoe ik een halve marathon moet lopen. Ik weet hoe ik een marathon moet lopen, ik weet zelfs hoe ik een 50k moet lopen. Maar hoe voer je een 5k?
Heb je mijn eindtijd geraden? Ik stuur de winnaar een klein cadeautje, vergeet niet mijn tijd hier te voorspellen.
Ik heb me Adidas Zx 750 Dames geregistreerd voor mijn allereerste 5k en het gebeurt binnen 3 dagen. Ik wilde Adidas Zx Flux Dames het einde van Runner's World #RWRunStreak (38 opeenvolgende dagen) in stijl vieren en bedacht een betere manier om een ??race te lopen. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik deze afstand moet benaderen. Sprint ik de hele tijd? Tempo mezelf? Ren je langzaam en bewonder je de sfeer?
Hier zijn enkele opties die ik heb overwogen: Run een stel eerder - ik voel me meestal ongeveer 3 mijl in een race comfortabel. Helaas, tegen de tijd dat ik me op mijn gemak voel, is de race voorbij. Ren een beetje eerder - ik zie altijd lopers voor een race een aantal opwarmronden doen. Ik heb nooit gedacht om dit te doen. Zal ik? Zo ja, hoe lang? Doe niets eerder en bewonder gewoon mijn mooie schoenen. Maak in het begin foto's, post ze op Instagram, laat me dan stuiten door Adidas Stan Smith Womens een hardloper achter me en breek mijn telefoon. Wacht, laten we dat niet Nike Cortez Herren doen.
Ik ben net klaar met het lezen van dit boek - 'Waar ik aan denk als ik aan hardlopen denk' van de wereldberoemde auteur Haruki Murakami. Dit boek is echter geen roman, maar een herinnering aan zijn persoonlijke ervaringen van de afgelopen decennia. Ik heb er echt van genoten en was onder de indruk van Murakami's discipline als het gaat om hardlopen en vrijwel elk ander aspect van zijn leven.
Ik heb vooral genoten van zijn beschrijving van rennen van Athene naar Marathon en zijn eerste ultramarathon (denk niet dat ik er ooit een zal proberen ... eh ... ooit).
Door dit te lezen, moest ik nadenken over mijn doelen als het gaat om hardlopen. Tot nu toe moesten ze mijn huisgenoot in de 10K volgende maand verslaan en een marathon lopen. Nu heb ik me Asics Gel Lyte 3 Damen gerealiseerd dat mijn doelen hier anders zijn.
Ja, ik wil op een dag een marathon Adidas Superstar Womens kunnen lopen, maar meer dan dat, en zeker meer dan het schoppen van mijn huisgenoot over 10.000 meter wil ik rennen een vast onderdeel van mijn leven worden, ik wil ervan kunnen genieten en Ik wil trots zijn op mijn prestaties erin.
Toen ik begon te rennen dacht ik dat het gewoon mijn lichaam zou zijn dat een training zou krijgen, niet mijn hersenen. Het lijkt erop dat ik het mis had. Gisteren heb ik 10 minuten vermenigvuldigd en gedeeld voordat ik zelfs mijn trainers aantrok.
Ik realiseerde me dat ik minder dan zes weken tot mijn 10k had en mezelf geen blessure wilde veroorzaken, en ging naar de World Smart Coach van de Runner. U voert informatie in zoals hoe ver uw race is, hoeveel weken weg en hoeveel u rent en het berekent een schema voor u. Nike Air Zoom Pegasus 32 Womens Briljant dacht ik.
Na onderzoek bleek de @ 11.58 het tempo te zijn - de tijd die het kost om een ??mijl te doen. Ik heb 3 mijl in 30 minuten gelopen, dus dit betekent natuurlijk dat ik langzamer moet gaan - maar hoeveel?
Er ontstond een probleem - ik was van plan om te rennen op de loopband die is ingesteld op KM, niet op mijlen. Bovendien zijn de snelheidsinstellingen op de loopband km per uur - geen minuten per km (klinkt erg vergelijkbaar maar erg verwarrend).