Max zegt dat hij "probeert" een full-time atleet te zijn, voor Salomon, die zijn vorige banen in de techniek en als schoenenkoper heeft stopgezet omdat dit de training in de weg stond. Maar afgelopen herfst nam hij de Bend Marathon over met een zakenpartner. "Het is nog een stukje van de puzzel. Alles wat ik doe is omgeven door hardlopen, dus het is de logische stap naar iets anders, maar nog steeds in de hardloopindustrie. Het is heel veel werk. Het is groter en meer betrokken dan Nike Air Max 270 Homme ik had verwacht. "
Als hij niet rent of werkt - hij is ook een coach en is hij betrokken bij zomerkampen voor trektochten - is Max een familieman, met een 10-jarige zoon en een dochter van zes. “Ik probeer de kinderen buiten te krijgen, ski?n, fietsen, wandelen, wat soms een Nike Air Max 270 Womens uitdaging kan zijn. Je moet manieren vinden om ze mee te lokken. Ik kan niet zeggen dat we gaan wandelen, dat is te saai, dus gaan we geocachen. "
Naarmate ultrarunners ouder worden, is er een trend in de richting van langere dingen, maar op 39 Max is nog steeds enthousiaster over de korte dingen. Hij heeft deze zomer de Mount Marathon Race en de Broken Arrow verticale kilometer gewonnen, waarmee hij bewijst dat hij deze nog steeds kan combineren met de kinderen. En hij wil graag meer Golden Trail Series (GTS) races doen. Afgelopen weekend nam hij de 17e Adidas Zx 700 Dames plaats in Sierre-Zinal, een langdurige bergrace die de afgelopen twee jaar deel uitmaakte van de GTS. “Dingen veranderen is wat me gemotiveerd houdt. Ik moest me echt concentreren op het verbeteren van [races in GTS-stijl], een leercurve, een nieuwe uitdaging. Om de paar jaar, als Nike Tanjun Dames ik die nieuwe uitdaging had gehad om aan te werken, om te proberen er beter in te worden, was dat best wel cool. De nieuwe uitdaging is de motivatie. ”
Hij geeft toe dat hardlopen 'een beetje als een baan is. Ik probeer het tussen 08.00 en 17.00 uur te krijgen. Mijn passie gaat op en neer, afhankelijk van blessures! ”Inderdaad, hij wordt al 18 maanden gehinderd door plantaire fasciitis en vult momenteel hardlopen aan met fietsen. “Als ik geblesseerd raak, neemt de motivatie af. Naarmate je ouder wordt, moet je dingen uitzoeken en misschien dingen Nike Air Zoom Pegasus 34 Damen veranderen om nog op een hoog niveau te trainen. Mijn uithoudingsvermogen en snelheid blijven ongeveer hetzelfde, maar ik heb een beetje meer hersteltijd nodig. ”Een van zijn benchmark-trainingen is 10 x 1 mijl op een tempo van 5: 00 minuten / mijl met een minuut herstel.
“Elk jaar is de motivatie en passie gestegen, een gestage klim omhoog. Ik hou er gewoon meer van om nu meer te gaan hardlopen dan ooit. Het is zelfs voor mezelf verrassend. Dat competitieve vuur is er nog steeds. Ik wil nog steeds naar buiten gaan en racen! ”Er is weinig teken dat dat beroemde Max-imalistische enthousiasme afneemt.
Het is goed om een ??lidmaatschap van een sportschool te hebben voor wanneer het weer het moeilijk maakt om naar buiten te rennen. Er zijn zoveel goedkope sportscholen die geen contract aanbieden (The Gym Group) en sommige laten Nike Cortez Damen je betalen per bezoek (Fitness4less). Zelfs de meest elementaire sportscholen hebben een loopband, zorg er wel voor dat je uitgerust bent met je passen, zowel min per mijl, min per km en km per uur, omdat je nooit weet hoe de loopband zal worden opgesteld.
Als je naar buiten rent, kun je het beste je best doen en het tempo op je horloge vergeten. Je loopt misschien een stuk langzamer dan je gebruikelijke tempo, maar dat is prima. En het is ook goed om te stoppen om een ??wandeling te maken.
Ga vroeg of laat op de dag wanneer het koeler is en plan schaduwrijke routes waar je kunt. Parken zijn geweldig vanwege de boombedekking, maar zelfs in stedelijke gebieden zullen de gebouwen schaduw werpen als je de middag vermijdt en op de juiste kant van de weg loopt voor de tijd van de dag.
Veel winkels of cafés vullen nu een fles water Nike Air Pegasus 83 Heren voor je aan en ik stop bij pubs op lange runs voor een glas kraanwater.