Natuurlijk heb ik een behoorlijk uithoudingsvermogen. Maar dat compenseert niet het gebrek aan snelle spiervezels en technische motoriek. Ja, ik kan meer dan 100 kilometer op een fiets rijden en ik kan urenlang in een langzaam tempo rondrennen (als ik niet buitenspel ben gezet door Achillespeesontsteking). Maar dat zijn niet bepaald technische Nike Air Max 97 Damen vaardigheden. Kijk maar eens hoe ik iets technisch probeer te ski?n of een rotsachtig en steil gedeelte op een mountainbike vrijmaak; het is niet bepaald onberispelijk.
Gelukkig ben ik niet al te competitief - dat denk ik tenminste. Het is dus gemakkelijk genoeg om in het reine te komen met een middelmatige amateur te zijn. Ja, ik doe veel dingen. Ja, ik verplaats veel. Maar alleen omdat ik het doe, betekent niet automatisch dat ik lof verdien omdat ik er 'goed' in ben. Op dit moment ben ik er vrij zeker van dat ik nooit op het podium zal staan ??in een ultramarathon en ik zal ook niet op de moeilijkste en meest technische lijnen ski?n. Hoewel het absoluut een hyperbolische verklaring is, voelt het alsof er bijna oneindig veel mensen zijn die echt uitblinken in wat ze doen. Rauw talent, jarenlange training… Noem maar op; ze hebben Adidas Stan Smith Damen het. Aan de andere kant doe ik dat niet.
In plaats daarvan dacht ik dat ik moest genieten van dit gebrek aan talent en natuurlijke bekwaamheid. Ik ben geen freak van de natuur. En eerlijk gezegd is het waarschijnlijk goed voor ons om te genieten van dingen waar we niet zo goed in zijn. Het leven is geen wedstrijd. Alleen omdat je zweet en jezelf inspant om iets te doen waar je van houdt, wil nog niet zeggen dat je er ineens naar moet streven om alle anderen te verslaan. Natuurlijk, ik ben net zo schuldig als iedereen die mijn GPS-horloge, Strava en dergelijke gebruikt. Ik probeer het echter niet te laten doordringen. Het is vooral een handig hulpmiddel om mijn persoonlijke vooruitgang bij te houden en om dat extra beetje prestatie te ervaren dat we krijgen door te delen wat we van plan zijn met vrienden.
Het is hier belangrijk om Adidas Zx 700 Hombre onderscheid te maken tussen beter worden en ernaar streven de allerbeste te zijn (zoals niemand ooit was). Natuurlijk wil ik mijn snelheid, mijn kracht, mijn uithoudingsvermogen verbeteren. En ik hou van worstelen en mezelf uitdagen. Sufferfests zijn behoorlijk geweldig op hun eigen, geestverruimende manier. Maar meer dan het te doen om iemand anders te verslaan, ik doe het om mezelf trots te maken op hoe ver ik ben gekomen. Ik wil, binnen mijn domein van gemiddeld vermogen, verbeteren om geluk en vertrouwen te bereiken. Ik wil groeien. Ik ben een ex-couch potato die al een heel eind is gekomen. Maar ik wil nog verder gaan, gewoon om te weten dat mijn lichaam en ik inderdaad in staat zijn om naar plaatsen te gaan.
Het is geen toeval dat mijn favoriete bezigheid veel met eten te maken heeft. Ik bedoel, je moet voor, tijdens en na eten om goed te kunnen rennen. Ik heb deze zomer meer dan mijn deel van mijn maagproblemen gehad, maar ik denk dat ik er vooral achter ben gekomen wat wel en niet werkt voor, zowel voor, tijdens als na het hardlopen.
Ik denk dat dit het belangrijkste is. Vorig jaar heb ik mezelf zeker gepusht, maar dit jaar breng ik het naar een heel nieuw niveau. Ik doe speedwork, ik houd me waarschijnlijk aan 90-95% van de runs op mijn plan (dit was vorig jaar niet het geval) en ik ren met snellere mensen en mensen die dezelfde snelheid hebben als ik. Als gevolg hiervan is mijn tempo voor lange runs aanzienlijk gestegen ten opzichte van vorig jaar. Wat geweldig is.
Je gaat pijn doen. Je wordt moe. Je maag kan je nog steeds lastig vallen om urenlang te klotsen terwijl je rent. Tenzij je elke Nike Air Zoom Pegasus 34 Donna tien seconden naar de badkamer rent of je ogen niet open kunt houden, is er geen reden om uitnodigingen af ??te wijzen om dingen met vrienden te doen.
Al deze factoren samen zorgden voor een geweldige run vanochtend, maar ik dacht niet dat het zo geweldig zou worden. Ik werd wakker met de intentie om alleen 8 te rennen en dan Rebecca te ontmoeten om 8ish met haar te rennen, maar toen ik wakker werd, was ik uitgeput, dus ik lag te lang rond op Twitter en ging uiteindelijk rond 8 uur weg: 15.