Ongeveer een jaar geleden begon ik pijn te voelen in mijn rechterheup tijdens mijn runs. Het leek schijnbaar uit het niets te komen na een intervaltraining. De pijn was intens en voelde erger aan tijdens lange stukken zitten. Tijdens een bezoek aan mijn PT werd mij verteld dat dit hoogstwaarschijnlijk het piriformis-syndroom was en kreeg ik een lijst met oefeningen om mijn heupen te versterken. Ik had nog nooit Nike Air Force 1 Damen van het piriformis-syndroom gehoord en had geen idee wat een pijn in de kont deze kleine spier zou veroorzaken.
Wat is precies jouw piriformis en waarom is het zo belangrijk? De piriformis-spier is een kleine spier onder de bilspieren die verantwoordelijk is voor externe rotatie van het been, evenals stabiliteit van de heup tijdens hardlopen en staan. De heupzenuw loopt ook direct achter de buik van de piriformis-spier, en als de spier ge?rriteerd en ontstoken raakt, kan deze wrijven op de heupzenuw die pijn veroorzaakt. Er is ook een klein deel van de bevolking waar de heupzenuw eigenlijk door de buik van de spier loopt, waardoor die personen vatbaar kunnen zijn voor het piriformis-syndroom.
De oorzaken van deze blessure zijn meestal te wijten aan het overmatig gebruik van de spier, wat gebruikelijk is tijdens lange afstand Nike Air Max Command Mujer hardlopen, of aan het zitten op harde oppervlakken, wat gebruikelijk is bij velen van ons die een groot deel van onze dagen doorbrengen voor een scherm. De manier waarop deze pijn zich voordoet, kan vari?ren van een scherpe schietpijn aan de achterkant van het been (gewoonlijk heup genoemd), pijn in de hamstring of pijn in de heup of billen tijdens het zitten. Veel voorkomende symptomen van piriformis-letsel zijn pijn na langdurig zitten, staan ??of liggen, pijn die verbetert met beweging en pijn die kan uitstralen van de lage rug door de bilspieren en tot aan de knie. Dit letsel kan vaak verkeerd worden gediagnosticeerd vanwege de locatie van de pijn en de nabijheid van de lage rug en de heupzenuw, evenals de variabiliteit en ernst van symptomen van de ene persoon naar de volgende.
Dus bij je werd het piriformis-syndroom vastgesteld, wat nu? Hoe dit letsel in de toekomst te behandelen en te voorkomen, is afhankelijk van een juiste diagnose en werkt samen met iemand die ervaring heeft met de behandeling van piriformis-letsel. Een goede regel om het piriformis-syndroom te voorkomen, is om ervoor te zorgen dat je heupen sterk zijn, inclusief tal van oefeningen met adductie en ontvoering, evenals bilkracht. De Myrtyl-routine is een geweldige, snelle set oefeningen die gericht zijn op de heupen. Als u op zoek bent naar een meer diepgaande bron, is Kim Nedeau een schat aan kennis over dit onderwerp. Ze heeft gedetailleerde video's op haar YouTube-kanaal en website, evenals instructies voor oefeningen die specifiek zijn voor het versterken van de piriformis-spier naast de andere belangrijke heupspieren. Er zijn ook veel rekoefeningen die kunnen helpen bij het richten op de piriformis-spier, zoals de figuur-4 stretch en de duif. Ik denk dat het belangrijk is om die spier te versterken, maar ook om die spier te strekken en aan te moedigen Nike Air Max 2017 Herren om te ontspannen en te verlengen nadat je tijd hebt besteed aan het verergeren. Schuimrollen kan ook een handig hulpmiddel zijn en mijn favoriete martelapparaat is mijn Orb-bal van Pro-Tec Athletics, die ongeveer de grootte heeft van een softbal en perfect is om echt diep in de spier te graven.
Verwondingen zijn vaak saai en ongelooflijk ongrijpbaar. Dag na dag doe ik dezelfde saaie oefeningen die die piriformis spier sterker maken. Als iemand die zich snel verveelt, zijn ze zeker niet mijn favoriete dingen om te doen, maar ik weet dat het resultaat een body is die sterk is en een hogere kilometerstand en een lange levensduur kan weerstaan. Een blessure is de manier waarop ons lichaam ons vertelt dat iets niet goed werkt, een waarschuwingssignaal om de pijn aan te pakken. Luister naar je lichaam en neem nota van die pijnen en Adidas Stan Smith Womens probleempjes die meer zijn dan alleen pijn van een zware run of verhoogde kilometerstand. Als ik je met één advies kan verlaten, zou het zijn om je heupen te versterken, ongeacht of je denkt dat je dat moet of niet. Die spieren in je heupen en bilspieren geven je pas kracht, en zelfs als je al sterke heupen hebt, beschouw deze oefeningen als preventief onderhoud. Hier zijn te veel blije en pijnlijke heupen, kilometers vooruit!