Hoe je het ook snijdt, 13,1 mijl is een lange weg te gaan. En als je tempo loopt, kan het onmogelijk lang duren voordat de finish in beeld komt. Een veelgemaakte fout is te snel lopen aan het begin van een halve marathon. Je benen zijn fris, je bent omringd door de energie van de andere racers en je bent torenhoog van adrenaline. Als je op deze afstand te snel gaat, betaal je dit later in de race.
Een veel betere strategie is om de eerste paar mijlen iets langzamer Nike Air Max 2017 Femme te lopen dan je doeltempo en dan geleidelijk vanaf daar te versnellen. De tweede helft van je race sneller rennen dan de eerste staat bekend als negatieve splitsing. Het kan moeilijk zijn, maar het moet je doel zijn.
De 10 km afstand is erg vergevingsgezind van voedingsfouten, de halve marathon niet. Op zijn minst moet je tijdens je race een vorm van hydratatie ondergaan, vooral als het warm weer is. U zult waarschijnlijk ook tijdens de race calorie?n willen opnemen.
Deze calorie?n kunnen afkomstig zijn van gels, repen, voedsel of sportdranken. Het is van cruciaal belang dat u traint met het eten en drinken dat u tijdens de race inneemt. Verander je wekelijkse lange runs in oefensessies voor je race-voedingsplan. Op deze manier kun je alles verwijderen wat niet goed verteert en onaangename verrassingen tijdens de racedag Adidas Zx Flux Homme voorkomen.
Naast eten en drinken, kunt u natrium / elektrolytsupplementen overwegen, vooral als u gevoelig bent voor krampen. Deze supplementen zijn algemeen verkrijgbaar als tabletten die u doorslikt en poeders die u in uw hydratatiedranken mengt. Net als bij je andere voeding, moet je tijdens de training met zoutsupplementen oefenen, zodat je weet wat je tijdens je race kunt verwachten.
Ik moet een bekentenis afleggen. Ter voorbereiding op de grootste verliezer van gisteravond at ik alleen appels en noten. Ze waren echter allebei bedekt met chocolade, omdat het Valentijnsdag was, dus Richard heeft gezegd dat ik mijn blogger-functie voor de Black and Blue-teams kan voortzetten.
Laten we er dan op ingaan. Dus liep Richard alleen de keuken in. Onmiddellijk vroeg iedereen: "Wat is er met Angie gebeurd?" Het is wat we de hele week hebben Nike Air Max Tn Donna gevraagd. Zoals we weten, had Angie het zwarte team gevraagd om alleen noten en appels te eten voor de weging. "We zullen het doen als Angie ons dat zegt," zei Paddy. Het is duidelijk dat Paddy mijn moeder nooit heeft ontmoet en niet bekend is met haar die zegt: "Zou je je hoofd in de gasoven steken als Angie je dat zou vertellen?"
Dus "Angie doet een stapje terug" van de show. Wie dacht dat Zandella Angie zou overleven? Zeker niet Angie. Rob was niet blij. Hij zei: "Iemand die zo'n grote impact op mijn leven heeft gehad, is in een oogwenk verdwenen. Er is geen sluiting ”. Het is duidelijk dat iemand Rob heeft verteld dat Angie is overleden - het is OK dat is ze niet, ze is gewoon weer gaan werken in Fitness First.
Angie was weg en er waren vier shouty-RAF-mannen voor nodig om de leegte op te vullen die ze had achtergelaten. Nike Air Max 270 Dames Voor de taak van deze week zagen we een deel van de training die onze strijdkrachten tot de beste ter wereld maakt - als het gaat om het trekken van stammen en wateruiteinden op stukjes gebroken klimrek zijn we onverslaanbaar.
Wil (lieve Wil) 'moest er gewoon voor gaan' in de verleidingstaak om immuniteit tegen eliminatie te winnen. Een kipcurry en een appeltaart later en hij was veilig voor ontruiming.
Dus gingen ze zenuwachtig in op de weging. "Iedereen kan gaan". Nou, afgezien van Wil. Blijkbaar heeft Richard geen favorieten. Gelukkig hoef ik niet onbevooroordeeld te zijn - ik hou van Wil! Zoals gewoonlijk trokken de jongens zonder duidelijke reden hun t-shirts uit en de vrouwen stapelden make-up op alsof we ze de afgelopen 55 minuten van het programma niet met rood gezicht en zweten hadden gezien.
Het zwarte team verloor en Wil gebruikte zijn veilige kaart om zijn oude maat Paddy te redden - weet je nog dat ze samenkwamen toen ze het groene team waren? Dus Paddy moest kiezen wie van het Black-team zou gaan. En hij koos ervoor om Rob naar huis te sturen. Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Hij en Angie hangen binnenkort in een lokaal Holland & Barrett en eten binnenkort noten en appels.
Dus dat is het tot volgende week ... wanneer ze aan triatlontraining beginnen met hun beroemde trainers. Kelly Holmes, Dean Macey en enkele andere Olympische atleten die we misschien wel herkennen van de televisie, zullen hen trainen. Kan niet wachten!